Opleider van communicatiespecialisten

Trainen is ‘leren van de praktijk’

Opleiding communicatie

Trainingen voor communicatiespecialisten volstoppen met theorieën en modellen? Mooi niet! Wel belangrijk natuurlijk.
Maar niet als aangrijpingspunt voor het maken van een training! Hier is dat ‘de eigen praktijk van een deelnemer’. Je verdiept je in wat belangrijk is in jouw organisatie. In de voorbereiding én tijdens de training.

Theorie waar nodig

En dus
sluit je niet af via een theorie-examen met namaakcases. Of met een communicatieplan in standaardformaat. En je maakt ook geen onderzoeksrapport.
Hoe dan wel?
Je sluit af met een contract met jezelf. Daarin leg je vast wat jij doet als vervolg op de training. Met wie je je kennis of vaardigheden deelt. Wie je betrekt bij een of meer activiteiten. Welke concrete acties je uitvoert. Welke plannen je (verder) ontwikkelt. De dingen waar je extra energie in steekt.

Anders dus…

Opleider Communicatie

Jouw werksituatie is altijd bijzonder. Want elke organisatie is anders. Met managers en directeuren en hun persoonlijke stijlen, visies en voorkeuren. Binnen een cultuur met eigen gewoontes en gebruiken. In een unieke omgeving, met al even unieke klanten, relaties, concurrenten en buren. En daar heb jij als communicatiespecialist mee te dealen. We duiken helemaal in jóuw situatie en helpen je de communicatie van jouw organisatie op orde te houden. Je bent niet geholpen met een standaardverhaal of -programma. Eens?

Opleider: Bepaal je eigen limieten

Een aanpak die werkt

Die aanpak vraagt veel van trainers en de trainingsprogramma’s. Niet voor niets hebben trainers van Het Communicatie-instituut zowel enorme ervaring in het communicatievak als een trainersachtergrond. Daardoor bevatten de basisprogramma’s zoveel ruimte voor verkenning van je eigen werksituatie.
Geloof maar in die aanpak, want hij werkt!


Foto’s: 1. Chris Knight; 2. 4t Communicatie; 3. Cowomen; 4. Samuel Zeller via unsplash.com.