Trainen is ‘leren van de praktijk’
Trainingen voor communicatiespecialisten volstoppen met theorieën en modellen? Mooi niet! Wel belangrijk natuurlijk. Maar als aangrijpingspunt voor het maken van een training? Nee. Dat is ‘de eigen praktijk van een deelnemer’. Je verdiept je in wat belangrijk is in jouw organisatie. In de voorbereiding én tijdens de training.

En dus
sluit je de training af je met een contract met jezelf. Daarin leg je vast wat jij doet als vervolg op de training. Met wie je jouw kennis of vaardigheden deelt. Wie je betrekt bij een of meer activiteiten. Welke concrete acties je uitvoert en welke plannen je (verder) ontwikkelt. Dus geen gedoe met een communicatieplan in standaardformaat, een rapport, een scriptie of een zelfreflectieverslag.
Anders dus…

Jouw werksituatie is altijd bijzonder. Want elke organisatie is anders. Met managers en directeuren en hun persoonlijke stijlen, visies en voorkeuren. Binnen een cultuur met eigen gewoontes en gebruiken. In een unieke omgeving, met al even unieke klanten, relaties, concurrenten en buren. En daar heb jij als communicatiespecialist mee te dealen. We duiken helemaal in jóuw situatie en helpen je de communicatie van jouw organisatie op orde te houden. Je bent immers niet geholpen met een standaardverhaal of -programma. Eens?

Een aanpak die werkt
Die aanpak vraagt veel van trainers en de trainingsprogramma’s. Niet voor niets hebben trainers van Het Communicatie-instituut zowel enorme ervaring in het communicatievak als een trainersachtergrond. Daardoor bevatten de basisprogramma’s zoveel ruimte voor verkenning van je eigen werksituatie.
Geloof maar in die aanpak, want hij werkt!
Foto’s: 1. Chris Knight; 2. 4t Communicatie; 3. Cowomen; 4. Samuel Zeller via unsplash.com.



