Trainen is ‘leren van de praktijk’
Trainingen voor communicatiespecialisten volstoppen met theorieën en modellen? Mooi niet! Wel belangrijk natuurlijk. Maar als aangrijpingspunt voor het maken van een training? Nee. Dat is ‘de eigen praktijk van een deelnemer’. Je verdiept je in wat belangrijk is in jouw organisatie. In de voorbereiding én tijdens de training.

En dus
sluiten jij en je teamgenoten de training af met een contract met jezelf. Daarin leg je vast wat jij doet als vervolg op de training. Met wie je jouw kennis of vaardigheden deelt. Wie je betrekt bij een of meer activiteiten. Welke concrete acties je uitvoert en welke plannen je (verder) ontwikkelt. Dus geen gedoe met een communicatieplan in standaardformaat, een rapport, een scriptie of een zelfreflectieverslag. Onze aanpak vraagt veel van trainers en de trainingsprogramma’s. De trainers van Het Communicatie-instituut hebben dan ook zowel ervaring in het communicatievak als een trainersachtergrond.
Wij zijn…
…twee vakidioten die niets liever doen dan trainingen geven aan mensen die willen groeien. En we weten hoe belangrijk ‘plezier maken’ is bij het trainen.
Titia Mulder
Al bijna 30 jaar actief als zelfstandig communicatieadviseur, trainer, coach en acteur. Deze quote van een deelnemer zegt waarschijnlijk genoeg over haar: “dankzij Titia een van de leukste, interessantste en leerzaamste trainingen die ik ooit heb mogen volgen. Titia is een geweldige trainer/coach en ik kan iedereen aanraden om een training van haar te volgen”.
Arnie Mensink
Sinds 1988 werkzaam in het communicatievak en ruim 25 jaar actief als zelfstandig communicatieadviseur en trainer. Sinds 1998 actief als zelfstandige trainer en opleider. Een quote: “een bevlogen trainer, energiek en met verstand van zaken. Het was altijd een feest om de trainingen te volgen en heb enorm veel geleerd“.
Foto’s: 1. Chris Knight; 2. 4t Communicatie; 3. Cowomen; 4. Samuel Zeller via unsplash.com.



