Training “Actief Issuemanagement”

of: tactisch reputatiemanagement

Handig om te weten

* Twee woensdagen
* 2 en 16 september 2020
* Regio Utrecht
* Circa vier uur voorbereiding
* Studiemateriaal inbegrepen
* Incl. lunches, koffie, fris
* Het CI-certificaat

Kosten: € 789,00 (excl. btw)

Wat het oplevert

Omgaan met en inspelen op met trends en gebeurtenissen is veel meer dan alleen communicatie. Maar communicatie is wel de snelste en meest zichtbare reactie die een organisatie kan geven. In deze training raak je vertrouwd met een structurele aanpak van issuemanagement. Daardoor signaleer je eerder, regaeer je sneller, vind je snel de juiste stakeholders en zijn je interventies meer gedegen.

Schrijf direct in

De training

Elke deelnemer bekeeldt vanaf het begin van de training de functie ‘Issuemanager’ van zijn/haar organisatie. En is daar dus verantwoordelijk voor de uitvoering van de stappen van issuemanagement (identificatie, analyse, strategie, implementatie en meting). Dat is ook de leidraad van de training. Je werkt vervolgens minimaal één issue uit in een strategie en een operationeel implementatieplan.

Schrijf je hier in

Voor wie

Training issuemanagement klimaat

De training ‘Actief Issuemanagement’ is gericht op mensen die (mede)verantwoordelijk zijn voor de reputatie van hun organisatie. Dus zowel voor communicatieprofessionals, als leden van directie en management. Deelnemers beseffen dat externe gebeurtenissen invloed hebben op het succes en de reputatie van de organisatie. Zeker als issues dusdanig acuut en bedreigend zijn dat crisissituaties ontstaan. Ook realiseren zij zich dat adequaat optreden rondom issues voorkomt dat de organisatie speelbal wordt van publiek en publicitair sentiment. Dat is ook het doel van ‘Actief Issuemanagement’: vergroten van regie rondom issues.

Effectiever omgaan met issues? Schrijf je in.

Programma

training issues -vluchtelingen

Op dag 1 definiëren we het fenomeen ‘issue’ nader en verkennen we welke trends en discussies relevant zouden kunnen zijn voor jouw organisatie. Met andere woorden: je maakt een praktische inventarisatie, waarin je issues identificeert. Zo maak je kennis met verschillende technieken en methoden waarmee je structureel kunt monitoren wat speelt in de maatschappij. Hetzelfde geldt voor het in kaart brengen van de belangrijkste actoren en factoren bij een issue (de arena-analyse). En dan de strategie. Bij je huiswerk voor dag 2 definieer je zelf uitgangspunten rondom een of meer issues. Die vormen inhoudelijk de basis van het programma de tweede trainingsdag.

Op dag 2 werk je strategie uit en ontwikkel je onder meer een plan van aanpak voor de communicatie rondom issues. Je leert criteria kennen die helpen bij de positiebepaling van je organisatie bij een issue. En wat ervoor nodig is om die positie te bereiken. Niet alleen wat, ook wie! Vanuit dit bewustzijn maak je keuzes, die je helpen zowel in- als extern draagvlak te creëren voor de ingenomen standpunten.

Schrijf nu in voor de training Actief Issuemanagement.


Foto’s: 1. Angela Compagnone; 2. Allef Vinicius via unsplash.com