Training “Communicatieplan”

Een powerplan voor communicatie

Handig om te weten

* Twee dinsdagen
* 29 sept. en 6 oktober 2020
* Regio Utrecht
* Circa vier uur voorbereiding
* Studiemateriaal inbegrepen
* Incl. lunches, koffie, fris
* Het CI-certificaat

Kosten: € 789,00 (excl. btw)

Wat het oplevert

Je beschikt over het format van een krachtig, kort en overzichtelijk operationeel communicatieplan en weet dit inhoudelijk consistent in te vullen. Dat doe je zodanig dat de relevantie van je plan duidelijk is. Opdrachtgevers, interne stakeholders, collega’s en andere belanghebbenden doorzien in twee oogwenken je intenties, je acties en de toegevoegde waarde die je beoogt.

Schrijf hier je in

De training

Je hebt al enig voorwerk gedaan! Op basis daarvan verken je het format. Met steun van de trainer en een aantal praktische oefeningen zoek en spar je. Je weegt af en je kiest. Daarbij kom je niet weg met clichés, vaagheid of zweverigheid. Je leert transparant, compact en concreet te plannen: de kenmerken van jouw Powerplan voor Communicatie. Klaar om te presenteren.

Schrijf je direct in

Voor wie

Felxibel plannen maken

De training Powerplan voor communicatie, rekent af met het oude statische communicatieplan. Perfect voor mensen die (deels) verantwoordelijk zijn voor de inrichting van communicatie van een project, evenement, organisatie, product of dienst. Enige ervaring met het communicatievak is wel een vereiste, al hoef je geen 100% communicatiespecialist te zijn. Wel gaan we ervan uit dat je op hoofdlijnen bekend bent met de karakteristieken van de belangrijkste communicatie-instrumenten, met het onderscheiden van doelgroepen en met het werken volgens KPI’s en doelstellingen.

Herkenbaar? Schrijf je in.

Programma

Communicatieplan - een routekaart

Op dag 1 krijg je een introductie van het format en de belangrijkste kenmerken en karakteristieken van het Powerplan. Daarna leg je, op basis van je voorbereiding, een strategisch kader vast in een paar zinnen!
Je definieert de toegevoegde waarde die van je plan en vertaalt dit in harde statements.
Dan duiken we in de inhoud van het communicatieplan. Hier en daar gesteund door theorie en modellen: niet om ze te leren, maar om ze te gebruiken bij de keuzes die je maakt. Eigenlijk staan hier de contouren van je plan al.
Aan het einde van de dag bepalen we het huiswerk voor dag 2.
Een kritische scan van je communicatiemiddelen.

Op dag 2 worden we alleen maar concreter. Je geeft via opdrachten, oefeningen en onderzoek antwoord op de vragen:

Training Communicatieplan - doelen geven richting
  • Wat gaan we doen?
  • Wie en wat hebben we nodig?
  • Hoe monitoren we wat we doen?
  • Hoe zorgen we dat we flexibel blijven en voortdurend kunnen bijstellen?

En wat heb je aan het einde van de dag? Een powerplan voor communicatie dat je in een minuut kunt uitleggen aan een collega of manager. En dat ze nog snappen ook.

Spreekt het je aan? Schrijf je in.


Foto’s: 1. Matt Duncan; 2. Jamie Templeton; 3. Leio McLaren via unsplash.com