Training Pers en Media

Professioneel omgaan met pers en media

Training pers en media

De training Pers en Media:
* Drie middagen
* 17, 24 en 31 augustus
* Van 13.30 tot 17.00 uur
* Online (en uitnodigend)
* Voorbereiding: ca. 4 uur
* Inclusief studiemateriaal
* Het CI-certificaat

Kosten € 529, 00 (excl. btw)

De training

Je maakt kennis met de gebruiken in de journalistieke wereld. Oftewel je leert hoe je omgaat met pers en media en hoe je je professioneel profileert bij deze stakeholders. Je verkent de typische instrumenten voor pers- en mediacontacten en leert ermee te werken. En natuurlijk oefen je!

Wat het oplevert

Je gaat straks professioneel om met media en journalisten. Je kunt persinstrumenten adequaat inzetten en weet hoe je persrelaties opbouwt en onderhoudt. Met jouw goede relatie met media draag je wezenlijk bij aan het imago van je organisatie.

Schrijf je hier in

Voor wie?

Training Pers en media

De training pers en pedia is natuurlijk geschikt voor communicatieadviseurs, -medewerkers en -managers. En voor mensen die beter thuis willen raken in het vak persvoorlichting, die betere persberichten willen schrijven of die een deel van hun werktijd aan communicatietaken besteden.
Dus ben je managementassistent, marketingmedewerker, officemanager of op een andere manier betrokken bij communicatie?
Haak aan bij de boeiende, actieve training pers en media.

Inschrijven doe je hier.

Programma

Training pers en media

Je verkent de wereld van pers en media. Je vindt uit hoe redacties en journalisten werken, begrijpt de journalistieke gebruiken en krijgt grip op het fenomeen ‘nieuwswaarde’. Ook de impact van publiciteit op je organisatie is een belangrijk thema en je legt de basis van een pers- en mediabeleid voor je eigen organisatie.
Vanzelfsprekend ga je actief aan de slag met verschillende pers- en media-instrumenten. Niet alleen in theorie: je maakt ze, organiseert en voert uit. Je leert goede persberichten schrijven, wat komt kijken bij de organisatie van een persconferentie, je bereidt een interview voor en leert ins en outs van woordvoering. Aan het einde van de training begrijp je hoe journalisten werken en stem je jouw aanpak af op een werkende relatie.

Schrijf snel in.


Foto’s: 1. Sam McGhee; 2. Adeolu Eletu via unsplash.com