Training “Strategisch Reputatiemanagement”

Handig om te weten

* Tweedaagse training
* Dinsdagen
* 8 & 22 september 2020
* Regio Utrecht
* Circa vier uur voorbereiding
* Studiemateriaal inbegrepen
* Incl. lunches, koffie, fris
* Het CI-certificaat

Kosten: € 789,00 (excl. btw)

Wat het oplevert

Reputatiemanagement is een complex onderdeel van het corporate communicatievak. En grip op je reputatie krijgen (en houden) is een hele klus. Aan het einde van deze training doorgrond je de essentie van reputatievorming, heb je tools om je reputatie te beïnvloeden en herken je ook de beperkingen van communicatie. Met de contouren van je aanpak draag je structureel bij aan de reputatie van je organisatie.

Schrijf direct in

De training

Voorafgaand aan de training positioneren we de communicatiefunctie bij repuatiemanagement. Je onderzoekt bij jouw organisatie de essentiële factoren voor reputatievorming en de alignment van stakeholders. Je ontwikkelt gaandeweg een basis voor strategisch reputatiemanagement, waarin mensen op sleuteposities een rol spelen. En je kunt er de volgende dag al mee aan de slag!

Schrijf je hier in

Voor wie

Training reputatiemanagement

De training is gericht op communicatieprofessionals met ervaring: communicatiemedewerkers, -adviseurs, -managers etc. Inhoudelijk sluit hij ook aan bij de behoefte aan verdieping van marketeers, managers en directie. Zeker nu het besef groeit dat alle stakeholders het merksucces beïnvloeden. En niet de afnemers alleen. Want reputatiemanagement is het domein van corporate communicatie én het algemeen management. Net zo goed als merkmanagement een breder domein omvat dan alleen marketing.

Dus…, schrijf je in.

Programma

cursus reputatiemanagement

Op dag 1 ga je aan de hand van je eerste inventarisatie (je voorbereiding) verder met de verkenning wat de reputatiemanagement je organisatie kan (helpen) opleveren. Je krijgt zicht op de voorwaarden van succesvol reputatiemanagement, op mogelijke doelen en bijdragen en je maakt een praktische stakeholders analyse. Daarbij gebruik je de inzichten van onder anderen Cees van Riel en Charles Fombrun. Zo ontwikkel je je eigen visie op reputatiemanagement en zoek je de onderscheidende krachten van je organisatie.

Op dag 2 werk je die visie verder uit tot concrete acties. Je bepaalt kritische factoren, processen en sleutelrollen in de organisatie en bepaalt actiepunten om zwaktes en sterktes in de organisatie bespreekbaar te maken. Daarnaast definieer en ontwikkel je ‘reputatieplatformen’, die een hoofdrol gaan spelen in de communicatiestrategie. Met strategisch reputatiemanagement kijk je dus veder dan communicatie, al ligt de focus in het middagprogramma op de bijdrage die communicatie straks levert.

Schrijf nu in voor de training Strategisch Reputatiemanagement.


Foto’s: 1. Kristina Flour; 2. Kalle Kortelainen via unsplash.com