Training “Verandercommunicatie”

Handig om te weten

* Thema: verandercommunicatie
* Twee maandagen
* 1 en 15 februari 2021
* Van 09.30 tot 17.00 uur
* Regio Utrecht
* Circa vier uur voorbereiding
* Studiemateriaal inbegrepen
* Incl. lunches

Kosten: € 789,00 (excl. btw)

Wat het oplevert

Je bent waardig gesprekspartner van het management bij veranderingen. Je snapt het belang van verandercommunicatie en weet dit gericht in te zetten. Daarnaast ben je in staat om snel en pragmatisch een communicatiestructuur in te richten die past bij het doel, de behoeften van de in- en/of externe doelgroepen en de organisatiecultuur.

Schrijf je nu in

De training

Je verkent en analyseert diverse aspecten van veranderingen en verandercommunicatie. Je onderzoekt de impact van rouwverwerking, weerstand, draagvlak en veranderbereidheid. Aan de hand van oefeningen en eigen onderzoek verken je het werkveld, om dit vervolgens toe te passen bij de uitvoering van een actuele casus.

Schrijf je nu in

Voor wie?

Verandercommunicatie - zorg voor een wegwijzer

De training verandercommunicatie gaat over communicatie als succesfactor bij veranderingen. Dat is zeker van belang voor communicatiemedewerkers en -managers. Maar ook HR-managers en -medewerkers en leden van het algemeen management hebben baat bij deze training. Wél wordt verondersteld dat je als deelnemer basale kennis hebt van het vakgebied communicatie.

Herkenbaar? Schrijf je in!

Programma

training verandercommunicatie: geen sprookjes

Dag 1 staat vooral in het teken van positionering van communicatie en visie-ontwikkeling. Want gebrekkige communicatie is vaak de grootste oorzaak van weerstand en mislukking, naast de beoogde verandering zelf. En dat vergt inspanning en oog voor tweerichtingscommunicatie. Je onderzoekt de aard van de verandering die op stapel staat en je schat de impact ervan in bij verschillende stakeholders. Bovendien doe je kennis op van veranderprincipes, acceptatie en weerstand bij medewerkers en externe doelgroepen. Verder komt de agendering van verandercommunicatie bij het management aan de orde.

Op dag 2 gaat het om de uitwerking van communicatiestrategieën. Dit doen we aan de hand van eigen casuïstiek. Is dat niet voor handen? Dan gebruik je een of meer realistische praktijksituaties. Stap voor stap werk je gedurende de dag een plan uit. Daarin kies je, onderbouwd met argumenten, voor een (of meer) strategie(ën). Die vertaal je ook naar daadwerkelijke acties.

Heb je er nu al zin in? Schrijf je in voor de training verandercommunicatie!


Foto’s: 1. Javier Allegue Barros; 2. Alex Alvarez via unsplash.com;